Vítajte na mojej stránke

Som rada, že si otvorila moju stránku. Cíť sa tu dobre a budem rada ak napíšeš komentár. Píšem tu články na ktoré rada spomínam a ktoré ma zaujímajú. Nájdeš tu z každého trošku. Prajem ti krásny deň.

10. 11. 2011

Dobrý spánok

 Človek vydrží bez jedla aj niekoľko týždňov, bez vody niekoľko dni.  A bez spánku? Svetový rekord amerického študenta je jedenásť dní. Spánok je pre život nevyhnutný.
Niekto spí, ako keby ho hodili do vody, iný má zajačí spánok,  niekto musí užívať lieky, podaktorí občas nie a nie zaspať buď pre hluk, pre žalúdok alebo z iných príčin.
Ako privolať spánok:
  1. Spravte so mätový, ľahký bylinkový čaj alebo teplé mlieko.
  2. Cez oči si dajte vankúšik.
  3. Pred spaním namočte nohy do teplej vody potom ich dobre premasírujte a navlečte  si teplé ponožky.
  4. Odložte náramkové hodinky, šperky, náušnice.
  5. Pripravte si vedľa postele pohár s minerálkou, ak vás v noci zobudí smäd. 
  6. Ak máte chrápajúceho partnera kúpte si upchávky do uší.
Čo prekáža spánku:
  1. Večerné intenzívne cvičenie
  2. Horúci kúpeľ.
  3. Hádka "na dobrú noc"
  4. Sledovanie z postele vzrušujúce alebo deprimujúce filmy.
  5. Riešenie  rodinného alebo pracovného problému.
  6. Šálka kávy alebo silného čaju pred spaním
  7. Alkohol .
  8. Nečakané zvuky, telefón, alarm, hluk električky, hluční chodci .
Ako sa vyspať doružova:
Zvoľte so pre spánok najtichšiu miestnosť.Naučte sa chodiť spať pravidelne aby si telo vytvorilo návyk. Nechoďte spať hneď po výdatnom a ťažkom jedle. Večeru si dajte dve hodiny pred spaním. Dbajte na to aby v spálni bola ideálna teplota. Nedávajte budík alebo rádio oproti postele, aby ste nepozerali, ako pomaly sa vlečie čas. Nechoďte do postele s hlavou plnou starosti
Pre usnutie je ideálna tzv. fetálna pozícia tj. na pravom boku s mierne pokrčenými nohami a pravou rukou na vankúši. Vyskúšajte niektorý z uvoľňujúcich prostriedkov, ako napr. príjemný vlažný kúpeľ alebo sprchu s pridaním upokojujúcich byliniek alebo soli do kúpeľa. Spánok vplýva aj na stav našej pokožky. Dobrý spánok sa rovná pružná pokožka. Zlý a krátky spánok sa rovná rýchlejšie starnutie. Počas spánku prechádza pokožka špecifickým biologickým procesom, ktorá vrcholí o jednej hodine po polnoci Ak bdieme, regenerácia neprebieha, pretože energiu využívame na inú aktivitu. Výsledok spánku vidíme ráno, buď sme sa vyspali doružova alebo vyzeráme unavene.


Zverejnenie komentára