Vítajte na mojej stránke

Som rada, že si otvorila moju stránku. Cíť sa tu dobre a budem rada ak napíšeš komentár. Píšem tu články na ktoré rada spomínam a ktoré ma zaujímajú. Nájdeš tu z každého trošku. Prajem ti krásny deň.

29. 11. 2011

Počet slov nie je meradlom lásky


Patríte aj vy k tej kategórii manželiek a partneriek, ktoré očakávajú od svojich partnerov, že sa s nimi porozprávajú. Keď je po večeri, deti majú svoje záujmy a vám chýba komunikácia. Tento problém je dosť častý. Ak si manželia nemajú čo povedať, neznamená to, že sa nemilujú pravou manželskou láskou. Už po troch rokoch manželstva vyčerpajú témy, ktoré je možné označiť ako nové a strhujúce pre oboch manželov. MUDr. Miroslav Plzák počas svojej praxe dospel k pozoruhodným konštatovaniam: U žien k predstave šťastného manželstva patrí zazvonenie muža pri dverách, explózia nadšenie, bozky, objatia, nežnôstky a potom sadnúť si a rozprávať sa. Doktor Plzák tvrdí: Ide o mýtus 20. storočia, nemysliteľnú báchorku výmysel filmových scenáristov,  predovšetkým hollywoodských. Pri týždenne vyšetrených 4 až 6 pároch, v rozvodových konaniach som narážal na hrozivé - posedieť a porozprávať sa . Pri štúdiu protokolov desiatok pokojných manželstiev, ktoré vydržali vyše 25 rokov, som zistil, že týmto rozumným a pokojným ľuďom zostane na posedenie a porozprávanie sotva hodina času za týždeň. Sem - tam sa  aj oni domnievajú, po prečítaní všelijakých teórií, že niekde existuje manželstvo, v ktorom sa 20 rokov žije tak, že si dvojica denne doma sadne a rozpráva sa. Také manželstvo neexistuje.  Z týchto poznatkov vyplýva, že keď už je potrebné spolu si posedieť a pohovoriť, tak najviac raz týždenne. Tí, ktorí majú pocit, že tam, kde chýba každodenné posedenie a porozprávanie,sa nemiluje, sa mália. Počet slov vypovedaných za minútu nie je meradlo lásky. Manželstvo nie je a nemôže byť cieľom vašej radosti, ale aj prostriedkom, hovorí doktor Plzák.  Chcieť hľadať zmysel života je to isté, ako kúpiť si krásny ďalekohľad a nikdy sa nim nikam nepo-zerať, iba si pochvaľovať, že mám krásny ďalekohľad. Ak chce niekto zmenu, treba hľadať inde-vo vikendoch, dovolenkách, v hrách s deťmi, vymýšľaní nových jedál, stretnutiach s novými priateľmi- ale nemeniť veľmi rytmus párového súžitia. S nim nehodno experimentovať.

Žiadne komentáre: