Vítajte na mojej stránke

Som rada, že si otvorila moju stránku. Cíť sa tu dobre a budem rada ak napíšeš komentár. Píšem tu články na ktoré rada spomínam a ktoré ma zaujímajú. Nájdeš tu z každého trošku. Prajem ti krásny deň.

21. 7. 2012

Mozaika šťastia

Čo je šťastie?  Môže byť strojcom šťastia sám človek?  Alebo naše ruky vedú nadpozemské bytosti a rozhodujú o našom osude byť obdarený šťastím? Či už dávno pred narodením je rozhodnutie jednoznačné?
  Túto otázku už položil nejeden z nás. Myslím si, že samotný život človeka je najväčším šťastím už tým, že pobudol na tomto svete a svojím bytím urobil šťastným iných a zanechal im kus seba. Dá sa vlastne šťastie merať?  Má šťastie svoje pravidlá?  Človek by mal byť v prvom rade  šťastný, že je zdravý. Zamýšľame sa nad tým a ďakujeme bohu, že sme vstali a môžme pobudnúť na tomto svete ďalší deň?  Myslím si, že málokto z nás. Taktiež meradlo šťastia by som ťažko hľadala. Celý ľudský život prežívame šťastie malé, veľké, krátke, dlhé či chvíľkové.   V každom období nášho života prežívame radostné šťastné chvíľky. Pre malé dieťa je šťastím privinúť sa k svojej mame, pre žiaka pochvala od učiteľky, prvé nežnosti tinedžerov, taktiež pre rodičov prvé krôčiky dieťaťa, či v starobe pohladenie od vnúčaťa. Každého z nás už prepadla myšlienka , kedy sa usmeje na mňa šťastie. Pritom si neuvedomujeme, že šťastie prežívame už s tým, že sme vstali a môžeme vstať, dokážeme chodiť po vlastných , môžeme otvoriť oči, lebo vidíme, alebo môžeme pripraviť raňajky pre svoju rodinu, pretože ju máme a máme z čoho.  Veľa ľudí je postihnutých, sú slepí, nepočujú, nechodia, nemajú svoje domovy, mnoho ľudí, detí trápi hlad. Kde je ich šťastie?
 Každý z nás ho prežíva rôznym spôsobom. Pre postihnutého je šťastím vrúcne slovo, pre nevidiaceho štebot vtákov a pre hladného kúsok suchého chleba. Veľa ľudí čaká na svoje veľké šťastie v podobe hmotného majetku a pritom im unikajú milé, malé radosti, ktorého poskladaním je šťastné prežívanie života. Šťastie je vrtkavé  a preto si ho musíme vážiť aj keď sa nachádza v tej najmenšej miere. Tvorcom šťastia nie je bohatstvo, ale práve tie malé, milé chvíľky, ktoré prežívame každý deň. Preto darujme úsmev alebo objatie svojím najbližším a nečakajme na šťastnú hviezdu, ktorá možno voľakedy prinesie bohatstvo a slávu.

http://www.ermail.cz/link/2JjmcjAYmCjX2aYAaN2NcNm7jYcYjjmC

1 komentár:

Masaryk Miroslav povedal(a)...

Prajem nádherný večer a aj každý nový deň.

Je to tu pekné a z dovolením si niečo odložím k sebe na môj FC profil. Kedy koľvek sa mi ľahšie vravia na stránky, kde som sa mohol na chvilku zastaviť a aj milo si zaspomínať na to krásne, čo bolo.
S pozdravom .....mio