Vítajte na mojej stránke

Som rada, že si otvorila moju stránku. Cíť sa tu dobre a budem rada ak napíšeš komentár. Píšem tu články na ktoré rada spomínam a ktoré ma zaujímajú. Nájdeš tu z každého trošku. Prajem ti krásny deň.

6. 2. 2012

schudnime spolu - prihláste sa

Aj vy patríte medzi tých, čo denne opakujú, že od zajtra začínam alebo denne aspoň dvadsať minút sa budem venovať cvičeniu. Pozeráte sa do zrkadla a hovoríte si, tvárička celkom pekná ale to telo. Odmietnete pozvanie na ples, len kvôli tomu, že neviete čo si obliecť. Šaty by aj boli, veď obchodoch nájdeme krásne róby, ale žiaľ ako by sme v nich vyzerali. Samé sádlo, šunky, dvojité až trojité pneumatiky.  O plavárni už ani nehovorím, tam sa veru nič nedá skryť. Nejdete s kolegyňami na wellnes , len preto, lebo sa hanbíte pre svoje telo, síce to máte všetko zadarmo. Ak ste sa našli ste na správnej adrese. Niektoré určite máte za sebou nespočetné množstvo zaručených diét. Aj ste určite schudli, ale ako ste prešli na zaužívané stravovacie návyky všetko bolo naspäť a ešte plus pár kíl navyše. Je to jedno koľko máte rokov, keď hovoríte, že vám nevadia nadbytočné kilá klamete. Každý z nás by chcel obliecť krásne šaty a necítiť sa v nich ako nafučaná lopta, alebo si obliecť obtiahnuté nohavice alebo sukňu namiesto vytiahnutého trička čo zakrýva nedostatky.  Zo zdravotného hľadiska ani nehovoriac, každý vie čo spôsobuje nadváha. Nechcem, aby sme začali s nijakými  drastickými diétami, Tiež som sa celý život trápila s diétami, aj som schudla, ale ako som prestala kilá išli hore. Cvičila som každý deň, čo môžem povedať bolo úžasné. Momentálne mám blok akoby som to cvičenie voľakde v podvedomí odmietla. A stačí len tak málo, zdvihnúť sa a ísť, pustiť sa do toho. Napriek tomu výhovorku stále nájdeme, dneska nie, bolí ma hlava, som unavená, nemám čas atď. Nemusíme podať nijaké extra výkony, stačí sa len hýbať. Zapneme dobrú hudbu, spravíme si atmosféru a začneme. Je to také ťažké? Asi áno. Lepšie je vysedávať pred televízorom a napchávať sa s rôznymi dobrotami. Sledovať naše chuťové bunky či máme chuť na sladké, na slané alebo na obidvoje. Ale dokedy? Je február začnime spolu, do leta budeme fit, krásne a plné energie. Nehovorte, že od zajtra, lebo musíte dojesť vyprážaný rezeň. Začnime dnes a spolu.
Začnime s tým, že naše telo nenecháme vyhladovať, dáme mu potrebné živiny a pravidelne. Musíme ho navyknúť na pravidelnú stravu. Chceme, aby ste zostavili dobré, chutné jedlá, ktoré sú vhodné pri úprave stravy a chutia nám bacuľkám. Podporme sa navzájom, podelme sa o zážitky pri diéte, čo sme jedli, či sme zhrešili, ako sme sa cítili, či sme cvičili. Bolo by fajn spolu zhodiť pár kíl do leta a potom to udržať stále. Pred dvoma týždňami som trošku upravila stravu. Na raňajky som pripravila ovsené vločky. Nezľaknite sa. Sú úžasné. Môj syn a dcéra ledva čakajú, kedy im dám raňajky. Ovsené vločky na noc namočím do vody. Pridám jablká, hrozienka, orechy alebo hocijaké ovocie, ktoré mám práve po ruke, ochutím medom a dobrota je na svete. Tieto raňajky mi postačia na tri hodiny. Okolo desiatej si dám grahamový rohlík so šunkou. Nenatieram ho ani s maslom ani so syrom. Obedujem zvyčajne to, čo navarím pre deti. Po obede je to už horšie, jeden jogurt a jablko je málo, lebo už večer som hladná a zjedla by som aj klince. Tu by som potrebovala nijaké dobré rady. Ale zbadala som
, že bruško trošku išlo dole. K cvičeniu som sa zatiaľ nedostala a verím, že spolu aj to zvládneme. Zapojte  sa, neváhajte, poďme spolu do toho, podporme sa navzájom a spolu to dokážeme. Nie zajtra ale dnes. 
    Napíš, aký máš jedálniček, čo si jedla, tvoje pocity. Spolu to 
 dokážeme!
     Zopár rád, aby to bolo ľahšie:
- najlepším tlmičom hladu je šálka zeleninového vývaru
- dajte si kyslé uhorky, zelenina obsahuje málo kalórií a ocot udržuje nízku hladinu v krvi, čím predchádzate návalom hladu
- veľa oddychujte a dbajte na pitný režim
- horké chute sú dobré na trávenie, odoberá chuť na sladké
- píšte si denník, napíšte všetky úspechy ale aj prehrešky
- majte trpezlivosť, pomalé chudnutie má dlhotrvajúce výsledky
- vybehnite na čerstvý vzduch, pohyb vám zlepší náladu
- pri návale hladu zatlačte ukazovákom priehlbinku medzi nosom a perami na 30 sekúnd
- žujte šalviové listy,  utlmujú chuť na sladké
- jedzte paličkami, žalúdok bude mať dosť času oznámiť mozgu, že je najedený
- zhodili ste nijaké kilo, odmeňte sa 
- keď sa neviete vzdať sladkého, naplánujte si ich dopredu, dvakrát do týždňa, siahnite radšej po ovocí.

Povedala som, že už dosť. Nechcem sa trápiť s diétami rôzneho druhu, ale musím už niečo spraviť. Pohľad do zrkadla na moje faldy nie sú moc príjemné a v obchode na moju veľkosť- nič moc. Kamarátka mi priniesla knihu o diéte. Klasika. Nechcem, aby mi niekto diktoval čo mám jesť a čo nie. Chcem nájsť životný štýl a nie diétu, ktorá má efekt asi tak dva mesiace.  Začínam pomaly.  Pomaly skúšam ako jesť a nepribrať. Učím sa. Dala som pravidlá. Každé dve hodiny jesť. Jesť často a málo  a hlavne veľa piť. Piť vodu každú hodinu. Raňajky sú veľmi dôležité, ale nie maslový rohlík so šunkou a k tomu ešte koláčik. Dávam si polovičku grahamového rožku a druhú polovičku nechám na olovrant. Varianta ovsené vločky s ovocím a medom alebo šunka so zeleninou.  O dve hodiny som hladná - kúsok ovocia. Obed je najlepší, lebo ho nevynechám. Obedujem, čo navarím aj pre deti, žiadna delená strava, žiadna polovičná dávka. Na olovrant druhú polovičku rožka alebo jogurt - nie nízkotučný. Na večeru veľmi málinko- zvyčajne už nie som hladná. Neviem, či schudnem ale určite nepriberem.    Pokračovanie ....... Dnes ráno som sa rozhodla pre ovocný deň, nabalila som do roboty jablká a banán. Na desiatu o.k., ale za malú chvíľu sa ozval hlad. Tak zmena plánu. Obed si dám a poobede si dám len ovocie. Hlad poobede bol silnejší, naordinovala som k tomu aj ovsenné vločky s medom. Ako inak večer bola dobrá praženica.  Pocity? Jedla som tak akurát, dnes som asi neschudla ale ani nepribrala. Odolala som čokoláde, dobrej klobáske a chrúmkavému chlebu. Uvidíme čo prinesie zajtrajšok....Zajtrajšok  už včerajšok  bol superný. Dala som si kuracie rezne so zemiakmi. Dnes som jedla len tri krát. Na raňajky ryby v oleji s grahamovým rohlíkom. Obed zemiaky, poobede som nemala čas, čo bola chyba. Večera nebola ideálna, pitný režim nulový.......
   Neľutuj sa a sprav už niečo pre seba!
Zverejnenie komentára