Vítajte na mojej stránke

Som rada, že si otvorila moju stránku. Cíť sa tu dobre a budem rada ak napíšeš komentár. Píšem tu články na ktoré rada spomínam a ktoré ma zaujímajú. Nájdeš tu z každého trošku. Prajem ti krásny deň.

23. 10. 2011

Problémové učenie









Mám doma pubertiaka. Je šiestak, zatiaľ bol dobrým žiakom. Ako mama som sa snažila s ním prebrať učivo, vysvetliť mu obsah, vyskúšať ho. Nikdy to nebolo jednoduché. Je typ pre ktorého je učenie skôr, ani to neviem opísať. Rozloží si učebnice, čo má pri ruke automaticky ho začne skúmať, ak nemá nič pri ruke určite si niečo nájde čím sa zabaví. Počas učenie nikdy nezabudne na jedenie, pitie, toaletu. Učivo, ktoré by zvládol za 10 minút sa predlžuje na hodinu a dve. Vadí mu všetko. Pero ktoré nepíše dobre, stôl, hudba, ticho atď. Minulý rok ako piatak to vytiahol na jednotky a dvojky. Neučil sa vôbec, ale bolo to len vďaka vynikajúcej učiteľke, ktorú mali v treťom a v štvrtom ročníku. Naučila ich veľa a dobre, takže v piatom ročníku to mal fajn. Ako šiestakovi mu pribudli predmety, takzvané biflovačky, ktoré sa treba jednoducho naučiť. Ale urodzený pánko si myslí, že on to všetko vie, bez učenia. Ak ho chcem vyskúšať ani nemukne. Rozhodla som sa, že ho nenechám  aby sa zlajdačil, ale sadneme si a ideme do toho. Vyskúšala som už všetky metódy. Nič na neho nezaberie. Pekné slovo, hravý spôsob učenia, prísnosť. Vystriedala sa už pri ňom celá rodina, po hodine to vzdali. Ostalo to  zas na mne. Dohodli sme sa, že  sa naučíme hneď po škole. Prvý týždeň som bola docela spokojná. Ale prišiel víkend, na sobotu sa vyhovoril. Poľavila som, ustúpila som. Prišla nedeľa. Horko, ťažko som ho vyhnala od počítača. Prvá hodina fyzika. Vybral si jeho izbu, kde sa budeme učiť. Na začiatku som mu povedala, nech si vyberie spôsob učenia. Buď sa rýchlo naučí a bude mať pokoj, môže sa potom pohrať, pozerať televízor,alebo to bude naťahovať, mňa vytočí, určite mu jednu vylepím a on sa bude nadúvať. Sledovala som ho. Pri fyzike stihol vyskúšať všetky hračky, zahrať si bowling, rozložiť karty. Tak nad fyzikou sme trávili vyše hodiny, namiesto tých desiatich minút.  Navrhol mi  presťahovať sa do kuchyne, matematika OK. Biológia, ľahké učivo, o psoch.Začala som mu to čítať, pri čítaní po celý čas vyspevoval,

hral sa. Čo si zapamätal ? Pravdaže nevypotil ani jedno slovíčko. Už ma zas vytočil ako už tisíci krát, ostalo to všetko po starom, vylepila som mu, jasne že sa nadul a teraz učenie zas viazne, on pokojne stríha noviny, je 6 hodín, tri predmety, ktoré sa má naučiť a ja vytočená. Je sedem hodín, presťahovali sme sa už do tretej izby, čo vidí toho sa dotýka, skúma, chytá do rúk a neučí sa. V zošite z literatúry lúštime. Kým vylúštime jeho hebrejské písmo ubehne dobrých pár minút. Mimochodom mi oznámi, že môžem čakať

päťku z angliny, lebo majú na zajtra projekt a to už nestihne. No nejde vás šlak trafiť.Rappuje, spieva, striela. A učenie? Zas viazne. Konečne. Je osem hodín a jho syna čaká ešte projekt. Hrá sa so psom, zas je hladný. Možno, že do desiatej to stihne pri pozeraní telky. A moja oddychová nedeľa?  Predsa som sa naučila vlastností kvapalín a plynov, z biológie niečo o psoch, preopakovala som desatinné čísla, dozvedela som sa niečo o staroveku. No nebola to úžasná nedeľa.
Zverejnenie komentára